zondag 18 maart 2007

Hany Bany en de groene kikker

Beste lezers en lezeressen! Nee, de titel is niet een in vergetelheid geraakt sprookje van de gebroeders Grimm. Hany Bany is de naam van een club/discotheek in het centrum van Pardubice, en groene kikker refereert aan de naam van een sportbar - waar je voor een prikkie uitstekend kunt eten! - die in het Tsjechisch Zelená Žába heet. Groene kikker dus. Ik ga er graag heen, vooral op zondag, omdat je er op een groot scherm voetbal kunt kijken. Terwijl je aan het uitkateren bent een vorkje prikken terwijl je geniet van een wedstrijd uit de Premier League of de Serie A. Lang niet vervelend!

Maar we zijn er nog niet, er zijn nog meer geestige namen. Wat te denken van
Žlutý Pes (Gele Hond) en Patapuf. Maar ook Dýdy Baba, één van de uitgaansgelegenheden bij de universiteit, bekt natuurlijk lekker. Tja, met zulke namen is het uitgaan hier bij voorbaat haast al een geslaagd feest!

Afgelopen vrijdag ben ik naar Hany Bany geweest, en dat was weer erg geslaagd. Met de benenwagen heen en terug, ik schat dat het een flink kwartier lopen is. Goed te doen dus. In mijn vorige bericht liet ik al weten dat ik een room party organiseerde. Dit is ook gebeurd, en hoe! Even voorbij 2 uur stond er een vrouw van de receptie woest voor de deur te briesen. Of wij onmiddelijk het feest wilden beëindigen, anders belde ze de politie. Er was kennelijk nogal wat geluidsoverlast, dat hadden wij al lang niet meer in de gaten natuurlijk... Zo kende deze gezellige avond toch nog onverwacht een abrupt einde.

Voorts ben ik afgelopen woensdag nog met een gezelschap in de Ierse pub geweest om vervolgens in Dýdy Baba te belanden. De dag erop zat ik om 9:00 uur weer in het lokaal om een seminar te volgen... Niet al te wakker en met een zeurende koppijn, maar ik was er wel! Rest mij nog te melden dat het de afgelopen week fantastisch lenteweer was met temperaturen rond de 15 graden Celsius, maar dat het de komende week gaat sneeuwen! Denk je dat de lente is begonnen... mooi niet dus! Wel winterse plaatjes in het vooruitzicht, ik hou jullie uiteraard op de hoogte...!

Weliswaar ben ik hier als student, maar Tsjechië is een mooi land en gelegen in het centrum van Europa... en daar moet je van profiteren natuurlijk! Vandaar dat er wat plannen in de koker zitten. Een weekendje Wenen bijvoorbeeld. Treinkaartjes naar steden als Wenen en Berlijn zijn hier prima te betalen, en goedkoop overnachten in een hostel leidt er toe dat zo'n tripje helemaal niet duur hoeft uit te vallen. Wellicht weet ik hier meer over in mijn volgende bijdrage!

p.s. PSV - Ajax... haha! :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag wim,

Ik zag dat je nog maar 0 comments had dus 1 moet de eerste zijn. Het is mooi dat het zo goed gaat hoe is het eigenlijk met je kamer genoot die pool? polen houden meestal ook wel van een drankje toch? nouja viel erfolg

gr. Stefan Blankestijn

Wimovic zei

Met m'n kamergenoot kan ik prima overweg, hij houdt ook van voetbal en lust graag bier. Alleen heeft hij wel de gewoonte om de verwarming op de hoogste stand te zetten, maar dat is een typische Poolse eigenschap.