woensdag 28 maart 2007

Budapest, I need some rest

Ruim twee uur geleden arriveerde de trein vanuit Bratislava in Pardubice, met aan boord een gezelschap vermoeide maar voldane Boedapest-gangers. Vier dagen hebben we in de Hongaarse hoofdstad vertoefd en ik moet zeggen dat het dat beslist waard was. Wat een prachtige stad, al was het maar om de ligging aan de Donau. Erg veel bezienswaardigheden, waarvan we er een groot aantal hebben kunnen aanschouwen.

Momenteel ben ik te vermoeid om een uitgebreid reisverslag te plaatsen, maar enkele hoogtepunten: uit eten naar een traditioneel Grieks restaurant - dus met Griekse eigenaar - met vier Grieken, voetbal kijken op de eerste avond met de mannen (Portugal-België, in een pub). Hilarisch was het moment dat Han (een van mijn broers) mij de eindstand bij de wedstrijd Griekenland-Turkije (1-4) sms'te. Je had de Grieken moeten zien kijken. Ze waren helemaal van de kaart, dit kón gewoon niet. Griekenland-Turkije is zoiets als Nederland-Duitsland, maar dan nog net een beetje fanatieker, haha!

Verder hebben we vooral veel gelopen, ontzettend veel gelopen. We deden alles per voet, ik kan dit jaar zo aan de Vierdaagse meedoen. Ik denk dat ik straks heerlijk slaap, want de afgelopen nacht was kort. Om vier uur moesten we al uit de veren... We hadden het 's avonds wel rustig aan gedaan, maar toch. Voor de rest zijn we alle drie de avonden uit geweest. Boedapest is wel duurder dan Tsjechië in het algemeen, maar het is er nog steeds betaalbaar. De jeugdherberg waar we verbleven is trouwens een aanrader, voor slechts € 30,- kun je er vier nachten doorbrengen, en dat midden in het centrum, vlak bij de Donau! Dus wie nog een keertje goedkoop naar Boedapest wil...

Oké, ik ga nu slapen. Wellicht volgt er nog een update van dit bericht, je merkt het vanzelf! Welterusten!

Update: Hoewel er voor vanmorgen om 9:00 uur een college op het programma stond, werd ik pas wakker rond 12:30 uur. Helemaal wakker ben ik nog niet, maar ik ga zo om 15:00 uur toch maar het college Managerial Ethics volgen. Verder kan ik melden dat het uitgaan in Boedapest de moeite waard was, en dit vaak gebeurde onder leiding van een Braziliaan van Japanse afkomst, jawel! Deze gast studeert in Boedapest en is een vriend van een Braziliaanse student die hier in Pardubice bivakkeert. Toch wel handig, als iemand in zo'n grote stad de weg weet.

Verder hebben de ijshockeyers van HC Pardubice zich gekwalificeerd voor de finale. Het zal wel lastig worden om een kaartje te bemachtigen, maar ik ga mijn best doen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ijshockey... Budapest... Sweden lost against Hungary in icehockey in Budapest yesterday. Amazing.

Well, sounds like you're living a nice European life. Not bad. As for me, have left Uppsala once in 6 weeks I counted. Then I went to Stockholm, 40min by train. Aaarghh...