zaterdag 10 maart 2007

Drinkgelegenheid op de Universiteit

Ik zit momenteel achter m'n computert en kan melden dat ik inmiddels internet op mijn kamer heb. Jawel, het is er dan toch van gekomen! Zo kan ik jullie nog beter op de hoogte houden van het reilen en zeilen rondom mijn persoontje in Tsjechië.

Ook hier waart een heuse griepgolf rond, en die heeft mij helaas ook te pakken. Al met al valt het nog wel mee, maar ik zie mezelf toch genoodzaakt het dit weekend een beetje kalm aan te doen. Vanavond dus niet de stad in, ik organiseer zelf een feestje op mijn kamer, een room party dus. Ik heb wat mensen uitgenodigd. M'n Poolse kamergenoot is wederom voor een weekendje naar zijn vaderland afgereisd, dus kan ik ongestoord mijn gang gaan. Natuurlijk ben ik vanmiddag in de supermarkt - wat nou slijterij! - even wat inkopen wezen doen. Een fles rum, een fles zwarte wodka en meer van dergelijk spul. Ik waande me als een kind in een snoepwinkel... en alles zo onwaarschijnlijk goedkoop!

Het leven is hier dus uiterst betaalbaar, en dat komt voor een arme student als ik natuurlijk prima uit! Doordeweeks eet ik hier in de mensa, dat kost me nog geen euro per maaltijd. Daar kan ik het dus niet om laten... 's Weekends ga ik meestal met mede-studenten uit eten... Gisteren bijvoorbeeld naar een Chinees geweest... Daar heb ik eend gegeten, voor nog géén 7 euro was ik klaar. Fantastisch, zo kun je je tenminste nog eens uitleven!

Wat hier verder prachtig is, is het feit dat er hier gewoon keihard alcohol verkocht wordt op de Universiteit. Zo is er een studentencafé waar tal van sterke dranken op de plank staan. Geen haan die er naar kraait... Het personeel komt zelf ook een neut halen, ik vind het helemaal fantastisch! En als je even een drankje op je kamer wilt drinken, kun je altijd bij het winkeltje van 'Grandpa' terecht, die vult zo een paar flesjes voor je!

Hoe dan ook, dit weekend dus geen (te) gekke dingen voor mij, maar reken maar dat het uitgaan me hier prima bevalt. Wat wil je ook, als je voor 500 Tsjechische Kroon al heel behoorlijk kunt stappen... dat is amper 18 euro! Volgende week gaan we denk ik maar eens naar de lokale stripclub, die schijnt erg goed te zijn heb ik me laten vertellen...

Wat heb ik verder nog meegemaakt? Ik ben afgelopen maandag naar de ijshockeywedstrijd van HC Pardubice geweest, een schitterende ervaring. Dit is nog eens ijshockey, 10.000 man op de tribune, een uitverkochte tent. Gelukkig won de thuisclub met 5-2, de sfeer in het stadion was helemaal top! Het schijnt een stuk moeilijker te zijn om kaartjes voor de halve finale te bemachtigen, maar ik ga het zeker proberen!

Ik ga even de oversteek naar het tankstation aan de overkant maken om nog wat koude pilseners te scoren... Laat vooral een berichtje achter, dat wordt altijd gewaardeerd!

Geen opmerkingen: