maandag 2 april 2007

Vrijdagmiddag Tipsport

Na afgelopen week slechts welgeteld één college te hebben gevolgd - ik verbleef drie dagen in Boedapest (en ook nog even in Bratislava), vrijdag ben ik altijd vrij - begon deze week met een college bij het krieken van de ochtend om 8:00 uur. Ik heb me maar voorgenomen om deze week braaf alle colleges te volgen. Dat is doorgaans geen probleem, aangezien de meeste vakken boeiend en interessant zijn. Vandaag wordt echter even doorbijten, want de colleges van Regional Development en Environmental Economics zijn nu niet bepaald de meest spetterende.

Gistermiddag heerlijk buiten in de zon rondgehangen, onder het genot van een paar biertjes. Echt een ouderwetse lazy Sunday. Donderdag-, vrijdag-, en zaterdagavond wezen stappen, dus was het gisteren zaak geen energie te verspillen, en dat is aardig gelukt! Donderdag ben ik naar Patapuf geweest, vrijdag naar Gimlet en zaterdag naar Hany Bany. Hany Bany is de goedkoopste van de drie, maar waar ik het liefst kom weet ik eigenlijk nog niet. Gimlet is ook leuk, ik vond Patapuf donderdag wat minder, behalve de niet helemaal aangeklede danseres op de bar dan, maar daar hebben ze er bij Gimlet veel meer van!!!

Op vrijdag ga ik altijd even langs de Tipsport om even een paar wedjes te plaatsen. En ik zat er gisteren toch dichtbij! Op een inzet van 20 Tsjechische kronen (zo'n 70 cent) bijna 1360 kronen (een eurootje of 49) verdiend... bijna, want Sparta-SC Heerenveen eindigde in 2-2, terwijl ik een overwinning voor Heerenveen had voorspeld. En dat terwijl ze nog met 2-0 voor hebben gestaan, ik baalde behoorlijk! Want de wedstrijden HSV-VfL Wolfsburg, FC Twente-FC Utrecht, Tottenham Hotspur-Reading, Benfica-FC Porto, Toulouse-Saint Etienne en VfB Stuttgart-Alemannia Aachen had ik wél correct voorspeld. Komende vrijdag uiteraard weer langs de Tipsport, hopelijk zijn de goden me dan wel gunstig gezind!

Het paasweekend zit er aan te komen, en veel studenten keren tijdelijk huiswaarts. Uiteraard alle Tsjechen, maar ook de studenten uit landen als Polen en Slovenië. Ik blijf gewoon hier, eens kijken wie er nog meer overblijven. Ik zal me vast wel vermaken, wellicht waag ik een bezoekje aan de bioscoop, om de nieuwe Mr. Bean te bekijken. Eén ding staat echter vast: vrijdagmiddag even langs de Tipsport!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Wim!
Klinkt allemaal top! Hier gaat t leventje ook gewoon zijn gangetje, tentamens, je kent t wel...
Budapest is inderdaad een waanzinnige stad (jaja, ik ben er eens geweest haha) 08.00 uur klinkt trouwens onmenselijk vroeg! Heb diep respect!! :D

Vanavond wordt er hier ook gestapt in Grunn, de Feestcommissie komt langs!! Jaja gekkenhuis!

Zo en nu eerst nog maar ff een tentamen gaan maken... *pompidom*

Groetjes!!!!
Nanda