vrijdag 4 mei 2007

Sloveens bezoek en American Culture

Het aloude cliché 'geen nieuws is goed nieuws' gaat weer eens op. Ik heb me de afgelopen tweeëneenhalve week niet verveeld, maak jullie je maar geen zorgen! Willem vermaakt zich nog prima in het Tsjechische. Vooral het afgelopen weekend (inclusief maandag) was een groot feest! Een paar vrienden en de broer van Nina (uit Slovenië) waren een aantal dagen op bezoek en dat ging niet geheel onopgemerkt aan ons voorbij. Als klapper op de vuurpijl mag toch wel de dansact van Erna genoemd worden... We waren in de Gimlet, de stripclub, en plotsklaps sprong deze geheel niet onaantrekkelijke blonde verschijning op de bar en begon gezellig mee te dansen met de schaars geklede paaldanseres. Wij allemaal natuurlijk juichen, kreeg ze ook nog eens een briefje van 1000 kroon (zo'n 35 euro) onder haar broek geschoven... ik ga vanavond de foto's van dit weekend scoren, ik ben benieuwd hoe die eruit zien. Erg goed, waarschijnlijk!

Afgelopen weekend was een lang weekend, 1 mei (dinsdag j.l.) is hier een feestdag, en vandaar dat de maandag gemakshalve ook maar tot vrije dag was bestempeld. Maandagavond hier flink gefeest in Dýdy Baba, waar we drastisch de beest hebben uitgehangen. Vooral de Slovenen, zij droegen er zeker aan bij dat de sfeer fiks werd opgeschroefd. Uiteraard deed ik ook een duit in het zakje. Net zoals woensdagavond trouwens... maar net toen ik besloten had om redelijk op tijd de tent te verlaten besloot één van de Poolse dames met wie ik de volgende ochtend om 9:00 uur een presentatie voor American Culture zou hebben dat we best nog even terug konden, het was immers zo gezellig. Dus zijn we maar weer teruggekeerd in Dýdy Baba om verder te feesten, dit kon natuurlijk niet zonder gevolgen blijven. Niks geen presentatie om 9:00 uur... ik heb gelijk maar besloten dat we komende woensdag niet uitgaan en ik heb de docente een mailtje gestuurd met daarin de volgende tekst:

Dear Ms Bubikova,

We would like to apologize for our absence this morning. We were supposed to have our presentation, but due to some Erasmus student-related circumstances we were not able to attend your seminar. As we intended to use the projector which you reserved for us, we feel sorry for our absence. Is it possible to try it next week once again? This time we will show up. If possible we would like to use the projector.

Best regards and a good weekend,

Wim van Wegen
(also on behalf of Magda Medrek and Justyna Lipka)

Dit mailtje kon gelukkig worden gewaardeerd door de docente, ze heeft inmiddels laten weten dat het geen probleem is dat we onze presentatie volgende week doen. Het wordt sowieso een vrij drukke maand voor me, ik heb een vijftal tentamens en hetzelfde aantal presentaties. De meeste vakken zijn echter nog steeds interessant. Alleen tegen het tentamen voor Environmental Economics zie ik op, maar dat is ook zo gruwelijk interessant.........

Zaterdag 21 april hebben we met een groep van ongeveer twintig luitjes een geslaagde trip gemaakt naar het stadje Litomyšl, dat met recht pittoresk te noemen is. Je waant je echt in een sprookje: kastelen, prachtige huizen, een mooi park, meer dan de moeite waard. In de bus heen en terug was erg gezellig, en alle koolzaadvelden staan in bloei (rijkelijk vroeg, als je het mij vraagt), wat de trip nog aantrekkelijker maakte.

Hoewel ik in Tsjechië zit, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik het nieuws uit Nederland niet volg. Ik heb een internetconnectie op m'n kamer, dus het nieuws haal je binnen een vloek en een zucht binnen. Ik zag foto's van Koninginnedag met een koekhappende prinses en een sjoelende W.A. en ik rook een doordringende spruitjeslucht. Wel jammer dat ik de Elfdorpensteptocht in Bant heb moeten missen, ik heb vernomen dat het weer ernstig gezellig was! En een zeer verdienstelijke tweede plaats voor de Banter formatie, klasse jongens. Ook zijn de voetballers van Bant 1 kampioen en gepromoveerd naar de derde klasse, dat stemt me ook blij. Een mooier afscheid had Evert natuurlijk niet kunnen krijgen! Uiteraard feliciteer ik ook het 4e met het kampioenschap, en is het lijfsbehoud voor de (op te heffen) A-junioren een prestatie die er wezen mag. Een mooi afscheid voor Henk, lijkt me zo.

Goed, ik ga me op het weekend concentreren, ik heb besloten om het maar eens kalm aan te doen. Even wat minder feestjes, even de batterijen weer een beetje opladen. En dit weekend maar eens niet naar Hany Bany, daar ben ik nu even fed up mee... hou jullie haaks en tot de volgende bijdrage maar weer!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo Wim, jij vermaakt je prima dus! Goed bezig! Wij hier in Bant hebben ook een hectisch weekendje achter de rug, met Nacht van Oranje, Steppen en Koninginnedag ... Vooral het Stepfeestje ´s avonds in de Bar was errug gezellig! Verder is hier niet veel bijzonders aan de hand, je mist (haast) nix ;) We hebben hier echt waanzinnig mooi weer gehad, totaal onnederlands, maar tis nu alweer pokkeweer (dus wees gerust haha)

Have fun daar nog, succes met alle presentaties e.d. en tot snel maar weer! Want we missen je HEUS wel hoor ;)

Groetjes,
Nan